Oldalak

Címkék

5.-ben (2) 6. osztály (2) ajándék (10) ajánló (39) algoritmus (3) állandó madarak (6) állati (18) angol (10) anyák napja (3) az úgy volt... (73) befőzés (1) bibliai (1) biológia (1) buék (2) comenius logo (2) csere (14) cseréljünk (6) csináld magad (2) díj (1) egészség (1) egyéb piac (1) emlékhely (1) ének-zene (10) évfüzér (33) fabrika (112) farsang (5) feladvány (1) fizika (8) foglalkozások (3) fonalas (12) főnév (1) geometria (7) gyereknap (1) gyereknevelés (2) gyerekszáj (62) gyöngyszövés (1) hajtogatás (1) háztartástan (8) helyesírás (8) helyesírás füzet (1) hittan (9) hivatalos (3) hóember (7) hogy mik vannak (1) horgolt (41) hulladékból (13) humor (2) húsvét (6) idézet (1) igék (2) így tanulunk mi (2) informatika (13) irányok (2) írás (15) irodalom (4) j/ly (2) játék (17) játékpiac (4) jeles napok (51) karácsony (6) katica (1) kémia (2) kirándulás (1) kirigami (6) kísérlet (8) konzervgyár (2) Koppány mesék (1) kotta (11) köd (1) könyvajánló (9) környezetismeret (35) körző (1) kötelező olvasmány (10) kötés (1) kötőgép (1) kötőkerék (6) közlekedés (3) közmondás (1) kresz (1) krónika (8) lapoc (1) lapozó (33) lapozó lépésről-lépésre (3) lapozó piac (17) lapozós hulladék (2) leírás (41) letöltés (1) letölthető (61) levélhullás (2) logika (2) madarak (1) magyar (7) matek (22) matematika (38) matka (22) méh (1) mese (12) Miért szeretem? (2) mikulás (2) minta (2) mókacagás (3) napirend (1) négyszögek (1) nemezelés (4) népdal (1) novella (13) nőnap (1) nyelvtan (17) nyúl (1) oktatótáblácska (2) olvasókönyv szülőknek (4) otthonoktatás (2) ősz (3) ötletkaptár (1) pálcikás szövő (1) paleo (2) programozás (2) rajz (9) recept (12) római számok (2) rovás (8) rózsaablak (1) saját minta (15) sapka minta (1) suliváró (4) szív (2) szófajok (5) szorzás (12) szótárlap (2) szövés (1) találós (5) tanulda (18) tavasz (1) technika (33) tél (4) természetismeret (7) tervbevéve (1) tipp (5) tollbamondás (1) töri (2) törtek (3) történelem (1) tréfa (2) tuti (1) udvari játékok (4) ügeskedd (2) ügyeskedd (70) varázsfazék (5) váróban (5) varrás (3) vers (47) versek (4) verstanulás (2) vicc (2) virág (1) vizsga (4) vonalzó (1)

FONTOS!

Ha hozzászólsz egy régebbi bejegyzéshez, nem feltétlenül veszem észre. Ha valamit biztosra szeretnél, hogy eljusson hozzám, írj e-mailt!

2014. május 28., szerda

Vélemény

A szomszédunkba ovis csoport volt hivatalos, 2 szrkbele óvónővel. Így lehet az, hogy odáig jutott a helyzet, hogy a gyerekzsivajt felváltotta a "baltásgyilkos tömegmészárol a bolondokházában" hang, amit már nem igazán lehet bírni hosszútávon.

Így felkerekedem, és annak ellenére, hogy feszült voltam, normális hangon megkértem az óvónőket (gyerekek előtt nem rendezek jelenetet nyilván), hogy a sikítást/üvöltést fogják vissza. Persze újabb példába botlottam, hogy milyen nem lehetne egy pedagógus.



Probléma megoldó képesség nulla, ami abból ered, hogy csak neki lehet igaza.

Bármi kritika sértés.

A másik mondandójának meghallgatása felesleges, mert az csak az ő beszédidejétől veszi el az időt.

...



Így aztán igazán színpadias lépésre szánta el magát, a gyerekeket összehívta, hogy mondjam meg nekik, hogy nem játszhatnak tovább, hívja a buszt, mert engem zavarnak. Szánalmas és gyenge próbálkozás volt a részéről. Ahelyett, amit a számba kívánt adni, én azt mondtam, hogy Sziasztok! Én lakom a szomszédban, és onnan borzasztó a sikoltozást, üvöltést hallani. Arra szeretnélek kérni benneteket, hogy az örömötöket kacagással fejezzétek ki, köszönöm. Persze mosolyogtam, hogy ne kioktatásnak, hanem kérésnek érezzék. Visszarohantak játszani, az óvónő meg még jobban pukkadt. Főleg, mert hallgattak rám a gyerekek.

Aztán feltette a lemezt, hogy a gyerekek kikapcsolódásának része a sikoltozás, hörgő üvöltés, és én most elvettem tőlük valamit. Jóval fiatalabb vagyok annál a banyánál (még egyszer nem tudom leírni róla, hogy óvónő, mert úgy érzem megcsúfolom vele az igazi óvónőket, mint amilyen nekem is volt anno I. néni), így években mérve kevesebb pedagógiai tapasztalatom van, de soha nem változott a kezem alatt őrjöngő csordává egy gyerekcsapat sem. Nekem az a furcsa, hogy azzá tudnak válni.

Igazából csak oda kell figyelni rájuk, és velük lenni, nem mellettük.

És igen, a gyerekek még mindig kiáltoznak, de a hörgő üvöltés/sikoltozás abbamaradt.

4 megjegyzés:

  1. Én teljesen megértelek és egyetértek, ijesztően tudnak játszani a mai kicsik...... Halálhörges, siralom..... :(

    VálaszTörlés
  2. Csak kérni kellett a kicsiket, zokon se vették. Ellenben a felnőttek...

    A másik, miért egy idegennel akarta megrendszabályoztatni őket?

    VálaszTörlés
  3. Nálunk néha a szünetekben sikítoznak az elsős-másodikos lányok, fogócskázás közben. Van a kettőnek köze egymáshoz? Szerintem nincs, mert mások is fogócskáznak. Szokás kérdése az egész. Ha szólok, ők is abbahagyják, pedig nem mindig vagyok kedves. :)) Miért lenne ez a kikapcsolódás része??

    VálaszTörlés
  4. Itt egy ugrálóvár hozta ezt ki belőlük, abból a fajtából való, ami nagyon magas és iszonyat meredek csúszda az egész. Már az is felelőtlenség volt a részükről, hogy egyszerre felengedték őket (gondolom, meg ne zavarjuk már a gyerekek kikapcsolódását azzal, hogy sorba kell állni). Persze ha baj van, akkor senki nem vállalja a felelősséget, sőt a felügyelők érzik magukat áldozatnak, amikor csak oda kellene figyelni.

    Amúgy nagy elégtétel volt, hogy a banya számításával ellentétben a gyerekek nem az ügyeletes boszorkánynak, hanem egy néninek, aki kért tőlük valamit vettek, és hallgattak is a szavamra.

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...