Oldalak

Címkék

5.-ben (2) 6. osztály (2) ajándék (10) ajánló (39) algoritmus (3) állandó madarak (6) állati (18) angol (10) anyák napja (3) az úgy volt... (73) befőzés (1) bibliai (1) biológia (1) buék (2) comenius logo (2) csere (14) cseréljünk (6) csináld magad (2) díj (1) egészség (1) egyéb piac (1) emlékhely (1) ének-zene (10) évfüzér (33) fabrika (112) farsang (5) feladvány (1) fizika (8) foglalkozások (3) fonalas (12) főnév (1) geometria (7) gyereknap (1) gyereknevelés (2) gyerekszáj (62) gyöngyszövés (1) hajtogatás (1) háztartástan (8) helyesírás (8) helyesírás füzet (1) hittan (9) hivatalos (3) hóember (7) hogy mik vannak (1) horgolt (41) hulladékból (13) humor (2) húsvét (6) idézet (1) igék (2) így tanulunk mi (2) informatika (13) irányok (2) írás (15) irodalom (4) j/ly (2) játék (17) játékpiac (4) jeles napok (51) karácsony (6) katica (1) kémia (2) kirándulás (1) kirigami (6) kísérlet (8) konzervgyár (2) Koppány mesék (1) kotta (11) köd (1) könyvajánló (9) környezetismeret (35) körző (1) kötelező olvasmány (10) kötés (1) kötőgép (1) kötőkerék (6) közlekedés (3) közmondás (1) kresz (1) krónika (8) lapoc (1) lapozó (33) lapozó lépésről-lépésre (3) lapozó piac (17) lapozós hulladék (2) leírás (41) letöltés (1) letölthető (61) levélhullás (2) logika (2) madarak (1) magyar (7) matek (22) matematika (38) matka (22) méh (1) mese (12) Miért szeretem? (2) mikulás (2) minta (2) mókacagás (3) napirend (1) négyszögek (1) nemezelés (4) népdal (1) novella (13) nőnap (1) nyelvtan (17) nyúl (1) oktatótáblácska (2) olvasókönyv szülőknek (4) otthonoktatás (2) ősz (3) ötletkaptár (1) pálcikás szövő (1) paleo (2) programozás (2) rajz (9) recept (12) római számok (2) rovás (8) rózsaablak (1) saját minta (15) sapka minta (1) suliváró (4) szív (2) szófajok (5) szorzás (12) szótárlap (2) szövés (1) találós (5) tanulda (18) tavasz (1) technika (33) tél (4) természetismeret (7) tervbevéve (1) tipp (5) tollbamondás (1) töri (2) törtek (3) történelem (1) tréfa (2) tuti (1) udvari játékok (4) ügeskedd (2) ügyeskedd (70) varázsfazék (5) váróban (5) varrás (3) vers (47) versek (4) verstanulás (2) vicc (2) virág (1) vizsga (4) vonalzó (1)

FONTOS!

Ha hozzászólsz egy régebbi bejegyzéshez, nem feltétlenül veszem észre. Ha valamit biztosra szeretnél, hogy eljusson hozzám, írj e-mailt!

2013. február 13., szerda

Már megint a gyerek az okosabb...

Szöveges feladat ellenőrzése, minden helyes csak a szöveges válasznál szemet szúr valami...

Én: Peti 240 Ft-t fizetett a gyümölcsökért. Naaaaaa!
Zs.: Mi a baj anya?
Én.: Ott van két sorral felette...
Zs.: ???
Én: Mennyi lett az eredmény?
Zs.: 242.
Én: Akkor?
Zs.: ???
Én: Elírtad...
Zs.: Már nincs két forintos anya, így nullára kell kerekíteni...
Én: Upsz!

Az jutott eszembe, hogy vajon ezzel kalkuláltak-e a feladat készítők, mert így több megoldás van. 242, ha kártyával fizetünk, 240, ha készpénzzel.

8 megjegyzés:

  1. Ez nagyon tetszik! :) Ez is lehet az otthonoktatás gyümölcse, hogy a gyerekek praktikus gondolkodása könnyebben fejlődik.

    VálaszTörlés
  2. :-))) Gyakorlatias gyerek, meg kell hagyni!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ez egy új vonás nála, de remélem megmarad. :D

      Törlés
  3. De fogadni mernék, hogy dolgozatban hibának számítana. Matekórán nem a praktikus gondolkodást mérik. Vagy csak én vagyok pesszimista.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Matek tanárként be kell valljam, hogy a több tucat dolgozat között egyszerű figyelmetlenségnek kezeltem volna (ahogy most is először...), és aláhúzom. Persze, ha odajön a gyerek, és rákérdez miért húztam alá, vagyis kiderül, hogy értette, megkapná a pontot, sőt pluszpontot is, amiért ügyesen állt hozzá a feladathoz. Csak ugye vannak akik nem mernék szóvá tenni.

      Törlés
  4. Én is olyan boldog vagyok, mikor a gyerekek "okosabbak" nálam. Mekkora büszkeség tölti el az embert, ha a saját gyereke figyelmes, és logikusan gondolkodik!
    Erzsi

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen! Mert ugye azt mondják, hogy az iskola életre nevel. Pedig ez a feladat pont nem. Az élet nevelte az életre, most konkrétan az, hogy a saját (munkával keresett, nem túl sok) pénzét költötte a boltban és a saját bőrén tapasztalta, hogy a pénztáros eltér a végösszegtől...

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...