Oldalak

Címkék

5.-ben (2) 6. osztály (2) ajándék (10) ajánló (39) algoritmus (3) állandó madarak (6) állati (18) angol (10) anyák napja (3) az úgy volt... (73) befőzés (1) bibliai (1) biológia (1) buék (2) comenius logo (2) csere (14) cseréljünk (6) csináld magad (2) díj (1) egészség (1) egyéb piac (1) emlékhely (1) ének-zene (10) évfüzér (33) fabrika (112) farsang (5) feladvány (1) fizika (8) foglalkozások (3) fonalas (12) főnév (1) geometria (7) gyereknap (1) gyereknevelés (2) gyerekszáj (62) gyöngyszövés (1) hajtogatás (1) háztartástan (8) helyesírás (8) helyesírás füzet (1) hittan (9) hivatalos (3) hóember (7) hogy mik vannak (1) horgolt (41) hulladékból (13) humor (2) húsvét (6) idézet (1) igék (2) így tanulunk mi (2) informatika (13) irányok (2) írás (15) irodalom (4) j/ly (2) játék (17) játékpiac (4) jeles napok (51) karácsony (6) katica (1) kémia (2) kirándulás (1) kirigami (6) kísérlet (8) konzervgyár (2) Koppány mesék (1) kotta (11) köd (1) könyvajánló (9) környezetismeret (35) körző (1) kötelező olvasmány (10) kötés (1) kötőgép (1) kötőkerék (6) közlekedés (3) közmondás (1) kresz (1) krónika (8) lapoc (1) lapozó (33) lapozó lépésről-lépésre (3) lapozó piac (17) lapozós hulladék (2) leírás (41) letöltés (1) letölthető (61) levélhullás (2) logika (2) madarak (1) magyar (7) matek (22) matematika (38) matka (22) méh (1) mese (12) Miért szeretem? (2) mikulás (2) minta (2) mókacagás (3) napirend (1) négyszögek (1) nemezelés (4) népdal (1) novella (13) nőnap (1) nyelvtan (17) nyúl (1) oktatótáblácska (2) olvasókönyv szülőknek (4) otthonoktatás (2) ősz (3) ötletkaptár (1) pálcikás szövő (1) paleo (2) programozás (2) rajz (9) recept (12) római számok (2) rovás (8) rózsaablak (1) saját minta (15) sapka minta (1) suliváró (4) szív (2) szófajok (5) szorzás (12) szótárlap (2) szövés (1) találós (5) tanulda (18) tavasz (1) technika (33) tél (4) természetismeret (7) tervbevéve (1) tipp (5) tollbamondás (1) töri (2) törtek (3) történelem (1) tréfa (2) tuti (1) udvari játékok (4) ügeskedd (2) ügyeskedd (70) varázsfazék (5) váróban (5) varrás (3) vers (47) versek (4) verstanulás (2) vicc (2) virág (1) vizsga (4) vonalzó (1)

FONTOS!

Ha hozzászólsz egy régebbi bejegyzéshez, nem feltétlenül veszem észre. Ha valamit biztosra szeretnél, hogy eljusson hozzám, írj e-mailt!

2013. február 5., kedd

Fejlődőképes vagyok

Gyerekkorom óta undorodom a hústól. Ebben közrejátszott egy fej nélkül is köröket futó tyúk, több meglett férfit hosszú métereken át vonszoló megszúrt malac. Na meg az, hogy én megkedveltem az állatainkat, és trauma volt, amikor a kinti kút mellett Mamával konyhakésszé kellett tennem. Így a mai napig nem eszek húst (na jó, kényszerből volt egy pár hónapos megszakítás), de már úgy nézek rá, mint alapanyagra.

Zs. szereti a húst, így elég hosszú ideig, ha normális húst akart enni, az a Mamától való volt.* Tőlem csak félkész dolgok kisütésére tellett. A lelkiismeretem és Zs. keresztapja azonban egyre gyakrabban rám pirított, így bevettem pár itthoni készítésű dolgot is a menübe. Mostanra meg egész lelkes kezdek lenni. Hónapok óta nem volt itthon félkész hús. Mondjuk segít, hogy Zs. nagyon kedvesen és építő jelleggel tud kritikát mondani a család többi tagjával ellentétben. :)

Ő mondta azt is, hogy mutassuk meg, mert az a legújabb kedvence. Sajtos-baconös rózsa nevet kapta Zs.-től (nyersen tényleg úgy néz ki). Azért is szeretem, mert egyszer eszik belőle Zs. körettel, majd másnap reggelre gyümölccsel (fura gusztusa van nem?). Ráadásul nagyon egyszerű elkészíteni is. A karajszeleteket klopfolom, hosszában félbevágom. Zs. adagját nem fűszerezem (mondom fura a gusztusa), megkenem kevés vajjal elkevert reszelt sajttal, baconbe tekerem és a 24-es muffin formába állítom.

Ha megyünk valahova (pl a vizsgára), akkor előző este pogácsát sütök, és ez kerül bele elkarikázva. Ezt a kétfalatos dolgot szinte bárhol be lehet dobni.


*Képzeljétek, szegény Mamának sorra viszi el a róka a tyúkjait, így kénytelen névtelen tyúkok húsáért a boltba járni. Gondolom tanult az én esetemből. Kész mázli, hogy tényleg laknak rókák a környéken, és az is, hogy hétfőn találkoztunk egy tyúktolvaj vizslával, aki a nyakánál fogva vonszolta áldozatát. :)

12 megjegyzés:

  1. Gusztusos kis rózsák.
    Mi azért nem nevelünk itthon csirkéket, mert végelgyengülésben halnának meg. Én nagyon szeretek kopasztani, de a gyilkosság nem az én asztalom. A disznóvágásnak még a gondolatától is kiver a víz. De azért szeretem a húst, ahogy Te mondtad a névtelen húst.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi!

      Már Mama is puhul el, de azért besegít a rókának.

      Törlés
  2. Én élveztem a régi disznóvágásokat, bár általam sem pusztulna el egy állat sem. Olyankor összejött a család, sokat játszottunk, mi unokatestvérek, közben pedig betegre ettem magam a különböző "disznóságokkal". :))

    VálaszTörlés
  3. Ez a sajtos bacon-ös rózsa nagyon guszta. Az előbb elfelejtettem megdicsérni. Hétvégén ki is próbálom.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Tesóm is kötelességének érzi, hogy elvigye egy igazi disznóvágásra az ő keresztlányát. Kíváncsi vagyok mi lesz Zs. véleménye.

      Köszi!

      Törlés
  4. Tyű, de guszta, és milyen egyszerű! Mennyi ideig sütöd?

    VálaszTörlés
  5. Köszi! Ez most kb 50 percig volt a sütőben, de az én sütőm elég gyenge.

    VálaszTörlés
  6. Nagyon tetszik finom lehet és még a diétámba is belefér köret nélkül (nem szigorú) :)

    Szerintem nem fura én is megenném másnap gyümölccsel ;)

    Köszi az ötletet!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Az én eszembe nem fér bele a sós-édes egyszerre :). Szívesen!

      Törlés
  7. Valami ilyesmit anyukám szokott csinálni, csak ott a szalonnába máj van göngyölve. (A májtól nagyon undorodtam mindig, de az egyik terhességem alatt megkívántam azóta néha megeszem.)Én is kipróbálom legközelebb ezt a sajtos változatot.
    Erzsi

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Mi hajába főtt krumplival készítettük korábban.

      A vashiány miatt a terhesség alatt velem is akartak májat etetni, de nem bírtam rávenni magam. Lehet a kívánással üzent a szervezeted, hogy "Vasaaat!" :)

      Törlés
  8. Nekem is eszembe jutott ez a vashiány. Azért is, mert azzal a babával vörösbort is kívántam, pedig soha nem ittam azelőtt egy kortyot se!
    Erzsi

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...