Oldalak

Címkék

5.-ben (2) 6. osztály (2) ajándék (10) ajánló (39) algoritmus (3) állandó madarak (6) állati (18) angol (10) anyák napja (3) az úgy volt... (73) befőzés (1) bibliai (1) biológia (1) buék (2) comenius logo (2) csere (14) cseréljünk (6) csináld magad (2) díj (1) egészség (1) egyéb piac (1) emlékhely (1) ének-zene (10) évfüzér (33) fabrika (112) farsang (5) feladvány (1) fizika (8) foglalkozások (3) fonalas (12) főnév (1) geometria (7) gyereknap (1) gyereknevelés (2) gyerekszáj (62) gyöngyszövés (1) hajtogatás (1) háztartástan (8) helyesírás (8) helyesírás füzet (1) hittan (9) hivatalos (3) hóember (7) hogy mik vannak (1) horgolt (41) hulladékból (13) humor (2) húsvét (6) idézet (1) igék (2) így tanulunk mi (2) informatika (13) irányok (2) írás (15) irodalom (4) j/ly (2) játék (17) játékpiac (4) jeles napok (51) karácsony (6) katica (1) kémia (2) kirándulás (1) kirigami (6) kísérlet (8) konzervgyár (2) Koppány mesék (1) kotta (11) köd (1) könyvajánló (9) környezetismeret (35) körző (1) kötelező olvasmány (10) kötés (1) kötőgép (1) kötőkerék (6) közlekedés (3) közmondás (1) kresz (1) krónika (8) lapoc (1) lapozó (33) lapozó lépésről-lépésre (3) lapozó piac (17) lapozós hulladék (2) leírás (41) letöltés (1) letölthető (61) levélhullás (2) logika (2) madarak (1) magyar (7) matek (22) matematika (38) matka (22) méh (1) mese (12) Miért szeretem? (2) mikulás (2) minta (2) mókacagás (3) napirend (1) négyszögek (1) nemezelés (4) népdal (1) novella (13) nőnap (1) nyelvtan (17) nyúl (1) oktatótáblácska (2) olvasókönyv szülőknek (4) otthonoktatás (2) ősz (3) ötletkaptár (1) pálcikás szövő (1) paleo (2) programozás (2) rajz (9) recept (12) római számok (2) rovás (8) rózsaablak (1) saját minta (15) sapka minta (1) suliváró (4) szív (2) szófajok (5) szorzás (12) szótárlap (2) szövés (1) találós (5) tanulda (18) tavasz (1) technika (33) tél (4) természetismeret (7) tervbevéve (1) tipp (5) tollbamondás (1) töri (2) törtek (3) történelem (1) tréfa (2) tuti (1) udvari játékok (4) ügeskedd (2) ügyeskedd (70) varázsfazék (5) váróban (5) varrás (3) vers (47) versek (4) verstanulás (2) vicc (2) virág (1) vizsga (4) vonalzó (1)

FONTOS!

Ha hozzászólsz egy régebbi bejegyzéshez, nem feltétlenül veszem észre. Ha valamit biztosra szeretnél, hogy eljusson hozzám, írj e-mailt!

2012. június 15., péntek

Az idei eperlekvár


Már éppen lemondtunk az idei befőzésről, amikor mégis lett eprünk. Essünk hát neki. Mivel Mamának volt beleszólása, így a hajnali fél hatra esett a választás. Amikor (szerintem) egy jóérzésű ember, ha nem muszáj neki, nem főz lekvárt. Legalább vár 7 óráig.

Odakint mostuk az epret (mennyivel jobb volt, amikor tavaly tesóm és Zs. intézte, én pedig úgy tehettem idebent, mintha valami halaszthatatlan dolgom lenne…), ami borzasztó homokos volt. Nincs is jobb, mint hajnali fagyban alulöltözve (rövidnadrág trikós póló) hidegvízben epret mosni. Miért nem öltöztem át? Reggel fél hatkor épp csak annyira elég az agykapacitásom, hogy Zs. ne fázzon meg.

Egyenként válogattuk át az epret, mert nagyon finnyás vagyok, nehogy egy rossz szem miatt romoljon majd meg. Ez persze veszettül unalmas munka. Zs. szerencsére műsoros reggelt tartott, aminek a kisgyerek szomszéd pár nem feltétlenül örült, de én legalább nem aludtam el. Mondjuk volt szöveges beszámoló is, az olvasmányaiból. Például nemrég azt olvasta, hogy régen az alapján nevezték el az embereket, ami a legjellemzőbb volt rájuk. Így lettem én Eperlekváros A., de a többiek is kaptak nevet: Motoros Papa, Erősködős Mama, …

Mire bejöttünk, úgy döntöttek a szárnyas hangyák, hogy jogot formálnak a konyhára. Így nem élvezhettem ki, hogy túl vagyunk a babra munkán, mert aggódhattam, hogy mikor öli magát valamelyik olyan dologba, amibe nem kéne.

Végül ezt is megúsztuk, sőt száműznöm is sikerült őket. Eljött az üvegelés rész. Minden szépen haladt. Míg Zs. úgy gondolta, hogy ő még jobban akar segíteni. A nagy igyekezetben, persze a frissen kiszedett lekvárt a kezemre borította. Aztán elkapott, és jól megölelgetett vigasztalásul. Én meg hörögtem, hogy eresszen, víz, víííz, vííííííz. Nem eresztett. Már azon voltam, hogy a lekváros kezemmel teszem odébb, amikor megértette mit is akarok. Nagyon büszke vagyok magamra, mert miközben csillagokat láttam sem feledkeztem meg arról, hogy mindent a lehető legkevesebb kosszal kell csinálni (értsd: ha összelekvározom a ruháját, azonnal ki is kell mosnom).

Zs. most tiszta lelkiismeret-furdalás, hiába mondtam neki, hogy ez van, nem lett komolyabb baj. Mindenféle hideg dolog után kutat. Most épp a porszívócsövet kellett kipróbálnom. Pedig a megfelelő kúra már alkalmazásban van: ülök és az egyik kedven csokimat tömöm a számba, közben remélem, hogy ezek után a lekvár is finom lesz.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...