Oldalak

Címkék

5.-ben (2) 6. osztály (2) ajándék (10) ajánló (39) algoritmus (3) állandó madarak (6) állati (18) angol (10) anyák napja (3) az úgy volt... (73) befőzés (1) bibliai (1) biológia (1) buék (2) comenius logo (2) csere (14) cseréljünk (6) csináld magad (2) díj (1) egészség (1) egyéb piac (1) emlékhely (1) ének-zene (10) évfüzér (33) fabrika (112) farsang (5) feladvány (1) fizika (8) foglalkozások (3) fonalas (12) főnév (1) geometria (7) gyereknap (1) gyereknevelés (2) gyerekszáj (62) gyöngyszövés (1) hajtogatás (1) háztartástan (8) helyesírás (8) helyesírás füzet (1) hittan (9) hivatalos (3) hóember (7) hogy mik vannak (1) horgolt (41) hulladékból (13) humor (2) húsvét (6) idézet (1) igék (2) így tanulunk mi (2) informatika (13) irányok (2) írás (15) irodalom (4) j/ly (2) játék (17) játékpiac (4) jeles napok (51) karácsony (6) katica (1) kémia (2) kirándulás (1) kirigami (6) kísérlet (8) konzervgyár (2) Koppány mesék (1) kotta (11) köd (1) könyvajánló (9) környezetismeret (35) körző (1) kötelező olvasmány (10) kötés (1) kötőgép (1) kötőkerék (6) közlekedés (3) közmondás (1) kresz (1) krónika (8) lapoc (1) lapozó (33) lapozó lépésről-lépésre (3) lapozó piac (17) lapozós hulladék (2) leírás (41) letöltés (1) letölthető (61) levélhullás (2) logika (2) madarak (1) magyar (7) matek (22) matematika (38) matka (22) méh (1) mese (12) Miért szeretem? (2) mikulás (2) minta (2) mókacagás (3) napirend (1) négyszögek (1) nemezelés (4) népdal (1) novella (13) nőnap (1) nyelvtan (17) nyúl (1) oktatótáblácska (2) olvasókönyv szülőknek (4) otthonoktatás (2) ősz (3) ötletkaptár (1) pálcikás szövő (1) paleo (2) programozás (2) rajz (9) recept (12) római számok (2) rovás (8) rózsaablak (1) saját minta (15) sapka minta (1) suliváró (4) szív (2) szófajok (5) szorzás (12) szótárlap (2) szövés (1) találós (5) tanulda (18) tavasz (1) technika (33) tél (4) természetismeret (7) tervbevéve (1) tipp (5) tollbamondás (1) töri (2) törtek (3) történelem (1) tréfa (2) tuti (1) udvari játékok (4) ügeskedd (2) ügyeskedd (70) varázsfazék (5) váróban (5) varrás (3) vers (47) versek (4) verstanulás (2) vicc (2) virág (1) vizsga (4) vonalzó (1)

FONTOS!

Ha hozzászólsz egy régebbi bejegyzéshez, nem feltétlenül veszem észre. Ha valamit biztosra szeretnél, hogy eljusson hozzám, írj e-mailt!

2011. július 11., hétfő

Kötelező olvasmányok

A Google segítségével utánajártam, hogy mi a helyzet kötelezőolvasmány fronton. Az eredmény az, hogy a legtöbb helyen 3. osztálytól van. Nálunk az iskola még mindig nem adott fel kötelezően olvasmányt, de szerepel az optimum szintben felsoroltak között a „Kötelező olvasmányok olvasása és feldolgozása olvasmány napló alapján”. Emiatt, mivel amúgy belefér az időnkbe újabb olvasmányt veszünk majd nagyító alá.

A „kötelező olvasmányok 1. osztály után” témájú kutatásom eredménye a következő :).


Van olyan tanító néni/bácsi,

aki nem ad fel semmit, de ha kedve van a gyereknek olvasgasson, írjon.

aki rövid mesék olvasását javasolja, amihez készülhet rajz és pár mondatos összefoglalás.

aki (a többség szerint rettentő elvetemült típus) már 80-100 oldalas könyvet is kiadott kötelező olvasmánynak.

Mondjuk ez a harmadik bizonyos esetekben tényleg lehet túlzás.

A következő könyvek olyanok, amiket már adott fel nyári olvasmánynak elsős tanító néni/bácsi.


Bálint Ágnes: Frakk a macskák réme
Tersánszky Józsi Jenő: Misi Mókus
Bodó Béla: Brumi maci kalandjai

Móra Ferenc: Kincskereső kisködmön
Felix Salten: Bambi


A Bambit és a Kincskereső kisködmönt nem adom még Zs. kezébe ismerve a lelkivilágát, jobb helyen vannak azok egyelőre az én polcomon.

A másik háromból kedvére választhat Zs., bár én úgy sejtem a Frakkot fogja, amit én nem kedvelek.

Ui.: mire odajutottam, hogy közzétegyem a bejegyzést, már a Frakk 4. fejezeténél tartunk, hiába Bálint Ágnes az Bálint Ágnes.  Így amolyan nyárias tempóban hamarosan jelentkezünk a lapozóval.

12 megjegyzés:

  1. Bergamott, ez nekem is új infó. Én azt gondoltam, hogy az általános iskolás kötelező olvasmányok egységesek, és 'központilag' van meghatározva, hogy melyik évfolyamon mit kell elolvasni. Mint a megtanulandó versek esetében (ezek után, gondolom, az is tanítónként és iskolánként változik).

    Dodának elsőben nem volt kötelező olvasmánya, de másodikban volt, Fekete István Vukja. Kíváncsi vagyok a harmadikosra. (Mielőtt megtudnám, még vár minket egy vizsga...:)

    Köszi a posztot.

    VálaszTörlés
  2. Ahogy utána olvastam a témának, azt szűrtem le belőle, hogy a tanár maga dönti el, hogy mit ad fel olvasni, de általában ugyanazokból válogatnak.

    Páran pedig úgy tartják, hogy idejét múlt a kör, amiből válogatnak, így újítanak Harry Poter-rel például (persze nem alsóban).

    Harmadikosnak egyébként a legtöbb helyen a Kincskereső kisködmönt találtam (ezért is furcsa, hogy valaki elsősnek adta)

    Nekünk csak annyit írt a Tanító néni, hogy legyen a tarsolyban pár vers, tetszés szerint.

    Vártam is, hogy majd Te is írsz vizsga élménybeszámolót, de ezek szerint még előtettek van :).

    Nagyon szívesen! :)

    VálaszTörlés
  3. Igen, a vizsga még előttünk van, ezért nem írtam még erről. Pedig tervezem ám, szóval bocsi a megváratásért.:)

    Úgy tűnik, hogy augusztus végén, a pótvizsgaszezonban vizsgázunk majd, mert előbb nem megyünk haza(még Angliában vagyunk). A suliban megbeszéltük, hogy legyen így, és rugalmasak voltak, s ez nekem jólesett.

    A témához visszakanyarodva, nálunk tavaly vers szempontból annyi volt megadva, hogy párat tudni kell fejből elmondani- mi választhattunk szabadon. Idén viszont volt előre megadott kötelező vers, négy is.

    Persze, az igazsághoz hozzátartozik, hogy volt egy tanítóváltás is (a sulivezetőség döntése értelmében: az okot nem tudjuk, nem mi mozdultunk). Szóval ez alátámasztja, amit mondtál: hogy tanítója válogatja, ki, mikor, mit ad fel vagy mit nem.

    Azért az, hogy valaki Harry Pottert ad fel kötelezőnek, számomra kicsit meredek. Mármint az meredek benne, hogy ennyire szabad a választás; s hogy még a klasszikusokhoz sem ragaszkodnak a pedagógusok. Tudom, hogy vannak jófajta kortárs írások, de azért a klasszikus az mégis csak klasszikus. Szerintem.:)

    VálaszTörlés
  4. Ha ugyanannak a sulinak másik évfolyamán vagyunk (és szerintem igen :)), akkor a másodikos tanító nénit nem láttam az évnyitón és félévkor sem a suliban.

    Nyílt napon találkoztunk még vele, amikor a suli keresésben voltunk, és az első benyomás róla nem volt jó (attól még lehet csodás tanító és ember).

    Most viszont az összes pedagógus, aki ott volt nagyon szimpatikus volt elsőre és csak megerősítették a nap folyamán ezt az érzést.

    VálaszTörlés
  5. Tényleg lehet, hogy egy suliba járunk?? Ha igen, az nagyszerű. Nagyon örülök!:) Mi Szekszárdra járunk.

    A mostani tanító néninket én csak szegről-végről ismerem. Tavaly nyáron jöttünk ki Angliába, az év végi vizsga után, amit még a másik tanító néninél csinált Doda. Mivel azóta nem voltunk itthon, suli-ügyben gyakorlatilag egyáltalán nem találkoztunk még vele (az újjal) személyesen; csak telefonon, meg mailben.

    Azért mégis ismerem valamennyire, mert jó régen Szekszárdra jártam fél évet a tanítóképzőbe (hosszú történet), és abban a félé évben a szobatársam volt a tanító néni: a fölöttem lévő évfolyamra járt. Akkor ő nekem sem nyerte el a tetszésemet... Azért azóta eltelt sok év, és talán ő is változott, mint mindenki. De elhiszem, amit írtál róla.

    Pár hét, és beható tapasztalatokkal leszünk gazdagabbak, ami az új tanító néni vizsgáztatási szokásait illeti... Remélem, hogy nekünk is legalább annyira pozitív élmény lesz, mint nektek.:)

    VálaszTörlés
  6. A kötelező olvasmányoknál én is a klasszikusokra szavaznék...
    Erika

    VálaszTörlés
  7. Eszti!

    Na, akkor biztos:)

    Visszaolvastam és rosszul fogalmaztam. Az eredeti tanító nénitek nem volt szimpatikus, nekem.
    Akkor találkoztunk vele, amikor végig jártuk a lehetséges iskolák nyílt napjait, és az akkori elsősökkel (tehát aki valószínűleg elsőben vizsgáztatta Dodát) lévő tanító nénire gondolok.

    Szóval őt nem láttam az évnyitón és félévkor.

    Most, mint legutóbb is mindenki nagyon jóindulatúan viselkedett velünk (az elsős Tanító néni beteg lett ezért vizsgáztunk a többieknél).

    Erika

    Tényleg, Te mikor mit szoktál feladni olvasni? Esetleg egy bejegyzés? ;o)

    Én is a klasszikusra szavazok. Harry meg esetleg szabadidősnek jöhet.

    VálaszTörlés
  8. Na, így már értem. Az eredeti tanító néni a mi évfolyamunkon sem jött be minden szülőnek. Nekem az utóbbi időben jelentősen átformálódott az 'ideális tanító néni'-ről alkotott véleményem.

    Az eredeti tanító néni ideális volt abban az értelemben, hogy nagy bajunk nem volt vele. Nem akadékoskodott, nem kereste felettébb a kákán is a csomót. Persze biztosan lehetett volna szuper-segítőkész, és sokkal szívélyesebb vagy ilyesmi, de azt hiszem, most utólag értékelni tudom azt, amilyen volt. Főleg annak a fényében, amit más otthonoktatók más iskolában más tanítóknál átéltek.

    Bergamott, Zs. hányadikos? (eddig azt hittem, hogy eggyel vagytok fölöttünk, de most elbizonytalanodtam...)

    VálaszTörlés
  9. Elsős volt, de ha Zs.-t kérdeznéd hányadikos most, azt mondaná: "mondhatni, szinte másodikos". :)

    Én úgy érzem, hogy nagyon szerencsések vagyunk, mert a Tanító nénink nagyon segítőkész, és mindenben a jót keresi. Bár most Vele nem találkoztunk, a többieknél is ezt tapasztaltam.

    VálaszTörlés
  10. Megírtam, hogy nálunk, hogy van...

    VálaszTörlés
  11. Köszi a választ. Olyan érdekes: nem is oly rég még Doda kezdte az elsőt. Most meg már 'mondhatni, szinte harmadikos'.:) És a másodszülöttünk fogja kezdeni az elsőt szeptemberben (ha a nev.tan.-ban is úgy gondolják).

    Én is együttműködést tapasztaltam a suliban; örülök, hogy oda járhatunk. És most is felvidít a gondolat, hogy ti is oda jártok. Vicces, hogy itt blogoltunk egymás mellett hónapok óta, de eszembe sem jutott, hogy talán azonos a sulink.:)

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...